Dersin Adı | Hareketli Grafik Tasarımı |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MGT 207 | Güz | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin metin, görüntü, ses ve canlandırmalarının çeşitli iletişim ortamlarında kullanılmasını öğrenmesi, yaratıcı tasarımlar için ders saatlerinde ve projelerde uygulamalı grup/bireysel çalışmalar düzenlenmesi, hareketli grafik uygulama programlarını temel düzeyde öğrenmesi ve farklı şekillerde hareketli görseller hazırlayabilmesidir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Hareketli grafik tasarımı |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş | Çeşitli mecralardan örnek videoların araştırılması |
2 | Hareketli Grafik Tasarımına Giriş / Sayısal Ses Sayısal Video | Grafik ve Animasyon Yrd. Doç. Dr. Zehra Alakoç Burma Bölüm:1 |
3 | Tartışma: Proje 1 / Tasarım Aşamaları / Storyboard Oluşturma | Proje 1 ve 2 için gerekli malzemelerin toplanması |
4 | Proje 1: Storyboard Oluşturma + Adobe Premiere Pro Giriş | ADOBE PREMİERE PRO CC Ümit Tunç Bölüm:1 |
5 | Proje 1 Teslim / Proje 2 Tasarım Aşamaları | Uygulama |
6 | Adobe Premiere Pro’ya giriş / Uygulama 1 / Proje 2 tasarım süreci | ADOBE PREMİERE PRO CC Ümit Tunç Bölüm:2 |
7 | Adobe Premiere Pro’ya giriş / Uygulama 2 / Proje 2 tasarım süreci | ADOBE PREMİERE PRO CC Ümit Tunç Bölüm:3 |
8 | Proje 2 tasarım süreci | Uygulama |
9 | Proje 2 Teslim / Proje 3 Tasarım Aşamaları | Uygulama |
10 | Adobe After Effects Giriş / Uygulama 3 / Proje 3 tasarım süreci | AFTER EFFECTS CS6 AND CC Yağızalp Akarsu Bölüm:1 |
11 | Adobe After Effects Giriş / Uygulama 4 / Proje 3 tasarım süreci | AFTER EFFECTS CS6 AND CC Yağızalp Akarsu Bölüm:2 |
12 | Proje 3 tasarım süreci | Uygulama |
13 | Proje 3 tasarım Süreci | Uygulama |
14 | Proje 3 Teslim / Sunum & Sınıf içi değerlendirme | Sunum |
15 | Dönemin değerlendirilmesi | |
16 | Dönemin değerlendirilmesi |
Ders Kitabı | Grafik ve Animasyon AFTER EFFECTS CS6 AND CC Yağızalp Akarsu ISBN 6055201272 ADOBE PREMİERE PRO CC Ümit Tunç ISBN: 9786055201456 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 15 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | 3 | 75 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 5 | |
Proje | 3 | 10 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 99 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Grafik Tasarım alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak | X | ||||
2 | Grafik Tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli sorgulayarak yenilemek, yaşam boyu öğrenme prensibi kazanmak, edindiği bilgileri yenileme ve geliştirmeyi hedeflemek | X | ||||
3 | Tasarım becerilerini, ulusal ve uluslararası çalışmaları araştırarak ve üretilen tasarım ürünlerini sürekli inceliyerek analiz yaparak arttırmak. Bunlardan çıkarımlarını kendi tasarımlarında uygulamak. | X | ||||
4 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli ve toplu çalışmaya uygun olarak etkin ve verimli çalışmak. | X | ||||
5 | Kendi alanında tasarım bilinci ve sorumluluğuna sahip olmak, bu bilinci tüm ortak paydaşlara aktarabilmek. | X | ||||
6 | Kendi alanında teknolojiye yeteri kadar hakim olmak ve bu yetkinliği sürekli arttırmaya çalışmak. | X | ||||
7 | Mesleki olarak Tasarım ve Sanat eğitimi almış bir birey olarak, içinde bulunduğu toplumun bu konularda bilinçlendirme sorumluluklarını yerine getirme arzusuna sahip olmak, çevresini bu konuda aydınlatmak. | X | ||||
8 | Yaptığı işin toplam fayda da kendi ulusuna yapacağı katkının bilincinde olmak ve toplumsal aidiyet duygusunu yaptığı işe yansıtmak. | X | ||||
9 | Yaratıcı ve üretken bir sanatçı/tasarımcı adayı olabilmek | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest